Header Ads

  • Breaking News

    Keluarga Tentera Israel Bimbang Keselamatan Anaknya Ekoran Kematian Menteri Palestin

    Keluarga kepada tentara Israel yang di dakwa punca kematian menteri Palestin, As-Syahid Ziad Abu Ein menyatakan kebimbangan mereka akan ancaman pembunuhan terhadap anaknya. Kebimbangan ini semakin bertambah selepas media-media di Israel dan Palestin menyebarkan foto anak mereka yang sedang mencekik leher Abu Ein.

    Dalam wawancaranya dengan channel dua Israel, ayah kepada tentera ini memberitahu tentang keadaan keluarganya yang bimbang akan nasib anaknya, kerana foto anaknya sudah tersebar di media-2 antarabangsa. Ia kemudian berdalih, anaknya terpaksa melakukan itu kerana sedang menjalankan kewajibannya sebagai tentera Israel dan pada saat itu dia hanya mempertahankan dirinya.

    Ia kemudian meminta pemerintah Israel memberi jaminan keselamatan anaknya, kerana apa yang dia lakukan adalah pengabdiannya menjalankan tugas negara dan bukan tindakannya secara peribadi.

    Keluarganya mengaku terkejut dengan kejadian yang menjadi perbincangan dunia ini. Dia berharap, Dia berharap pemerintah dapat memberi penjagaan dan perhatian kepada anaknya sebagaimana pengorbanannya yang telah dilakukannya selama ini yang mempertaruhkan dirinya demi negara Israel. (msy/sf/dakwatuna)

    Takziah buat keluarga dan seluruh penduduk Palestin diatas kehilangan seorang peminpin yang hebat, semoga dicucuri rahmat dan dilindungi Allah.

    Last day of life for the Palestinian Minister Zeyad Abu Ein
    His last words were:
    "We came to plant the olive trees in our land, but they (Israeli army) attacked us directly"



    He was buried yesterday in an official funeral in the West Bank

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad