Header Ads

  • Breaking News

    ISU ISIS | Dengar Apa Pendapat Mereka Yang Ahli


    ISIS atau ISIL mula menjadi popular apabila mereka berjaya menakluk Mosul pada 10 Jun 2014 dalam masa 6 jam. Selepas Mosul, ISIS berjaya menakluk beberapa kawasan lagi di Iraq dalam masa beberapa hari sahaja.

    ISIL (Islamic State in Iraq and Lavent) juga dikenali sebagai ISIS (Islamic State in Iraq and Syria)Dua istilah ini diterjemahkan dari nama Arabnya “al-Dawlah al-Islāmīyah fī al-ʻIrāq wa-al-Shām”. Syams secara mudahnya diterjemahkan kepada Syria tetapi secara sejarahnya meliputi Syria, Jordan, Lebanon bahkan Palestin.

    Kebelakangan ini pelbagai pendapat dan kritikan berkenaan isu ini dipaparkan secara meluas terutamanya di laman blog dan juga media sosial. Kebanyakan pendapat atau kritikan samada dari sudut positif atau negatif lebih bersifat keagamaan, oleh itu biarlah mereka yang layak sahaja memberi komen. 


    Ustaz Abdullah Iraqi menceritakan pengalaman beliau sendiri bersama dengan daulah SELAMA 1 TAHUN 2 BULAN


    Maklum balas komen-komen negatif yang di lemparkan kepada Ustaz Mohd Lofti di media-media social


    Tentera ISIS dan FSA..Yang Mana Satu Betul? - Ustaz Azhar Idrus


    Ustaz Ahmad Jailani: ISIS, Jihad & Mati Syahid [Khutbah Jumaat]


    Dr Maza ISIS ..KERJASAMA AMERIKA IRAN


    Syeikh Abdullah Rahhal adalah seorang Ulama' yang kini di berada di Idlib, Syria. Beliau adalah ketua Rabithah Ulama' Idlib, dan juga seorang ahli Mahkamah Syariah untuk kawasan Aleppo Barat. Melalui Yayasan Al-Ahbab yang ditubuhkan beliau, beliau berusaha untuk memberi nasihat dan petunjuk kepada Mujahidin yang berjuang, dan beliau juga telah menyertai beberapa pertempuran melawan Rejim Bashar. Beliau juga adalah ahli Rabithah(Persatuan) Persatuan Ulama' Syria.

    Isu Syria | Pendirian Syeikh Dr. Yusuf Al-Qardawi


    Rakyat Malaysia Yang Berada Di Bumi Syam

    1 comment:

    1. Ya Allah berilah kemenangan kepada pejuang2 Mu Ya Allah

      ReplyDelete

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad